loading...
سایت بیا تو امنیت
محمدامين رئيسي نيا بازدید : 162 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)

ويروس كامپيوتري برنامه اي است كه مي تواند داده هاي موجود روي ديسك و حافظه RAMرا معيوب نموده ودر نتيجه از اجرا ي صحيح برنامه ها جلوگيري به عمل مي آورد.

برنامه ويروس يك فايل را آلوده مي كند سپس وقتي فعال شد تكثيرمي شود و فايلهاي اطراف را آلوده مي كند و خبر خوش آن است كه ويروسهايي مانند ويروس(Ebola) هرچه ويروسها مرگبارتر باشند وقت كمتري براي تكثير دارنددر نتيجه شيوع آنها محدود است.تكثير در تعريف ويروس اساسي است هر چند آلودگيهايي نيز وجود داردكه تكثير نمي شوند اما در گروه ويروسها جاي گرفته اند.

محمدامين رئيسي نيا بازدید : 154 چهارشنبه 24 آبان 1391 نظرات (0)

8 نکته مهم برای امنیت بیشتر رمز عبور

 

معمولا اکثر کسانی که از کامپیوتر استفاده می کنند، رمز عبورهای خیلی ساده را انتخاب می کنند. به نظر من این یک نوع سهل انگاری است. چون رمز عبورهای خیلی ساده و خیلی معمولی در مدت زمان چند ثانیه هک می شوند. اطلاعات شخصیتان مثل شماره حساب بانکی و یا شماره کارت اعتباریتان در اختیار هکرها قرار می گیرد و به راحتی می توانند با کارت اعتباریتان خرید کنند و یا از حسابتان پول برداشت کنند.

 

8 نکته مهم برای امنیت بیشتر رمز عبور

محمدامين رئيسي نيا بازدید : 159 چهارشنبه 24 آبان 1391 نظرات (0)

Auto Run چیست و چگونه به وجود می آید؟

 

در ویندوز ها قابلیتی وجود دارد که سیستم عامل می تواند توسط آن دیسک موجود در درایو را تشخیص بدهد که به آن AutoRun می گویند. در محیط ویندوز وقتی که دیسکی را در درایو قرار می دهید، سیستم عامل دنبال فایلی به نام AUTORUN.INF می گردد که فایل متنی است که می توانید آن را با Note Pad ایجاد کنید.

 

Auto Run چیست و چگونه به وجود می آید؟

محمدامين رئيسي نيا بازدید : 199 چهارشنبه 03 آبان 1391 نظرات (0)

 

ويروس يابي كامپيوتر
ابتدا يك نگاه اجمالي و بسيار خلاصه به معناي Virus ، Worm و Trojan مي اندازيم.


Virus:
يك برنامه كامپيوتري و يك نرم افزار است كه نوشته ميشود.ويروس مي رود سراغ فايل هاي exe. وcom. و لابلاي كد آنها مخفي ميشودو كد خود را در ميان آنها جاسازي ميكند و حجم فايل را بيشتر ميكند سپس كد ويروس در تمام فايل هاي اجرايي برنامه تكثير مي شود.

Anti Virus:
ويروس ياب ها برنامه هايي هستند كه ويروس را به عنوان يك الگو (pattern) مي شناسند و مي دانند كه ويروس ها چه نوع كد هايي دارند.وقتي كه آن كد ها را ما بين فايل ها مي يابند آنها را پاك مي كنند. و بدين ترتيب ويروس از بين مي رود.

Worm:
اين هم يك نوع برنامه است كه نوشته ميشود. مي رود داخل كامپيوتر و از نقاط ضعف آن سيستم عامل استفاده مي كند و عملكرد آن سيستم عامل را مختل مي كند.
مثلاBlaster نوعي Worm بود كه كامپيوتر دانسه خودش را Shot down مي كرد.
Up date
كردن روشي است كه اين نقاط ضعف ها را رفع مي كند.

Trojan:
همانند يك جاسوس عمل مي كند. مخرب نيست و فقط كارهايي را كه ارباب خود به او دستور مي دهد انجام مي دهد. مثلا يك نفر فايلي براي ما مي فرستد و در آن فايل Trojanخود را قرار مي دهد. هر وقت كه كامپيوتر روشن مي شود و ويندوز بالا مي آيد Trojanهم همراه آن بالا مي آيد و تمام كارهايي را كه به او دستور داده شده انجام مي دهد.


يكي از روش هاي ويروس يابي اين است كه بايد فايل هاي ويروسي را پيدا كرده آنها را پاك كنيم. در صورتي كه اين فايل ها معمولا خود را مخفي مي كنند پس بايد كاري كنيم كه بتوانيم فايل هاي مخفي را ببينيم و پاكشان كنيم. براي اين كار به روش زير عمل مي كنيم:
My computer -------->tools------->folder option-------->view tab---------->show hidden files and folders
اول بايد اين قسمت را فعال كنيم و بعد دو تا آپشن پايين رو چك ماركشان را بر داريم.
Hide extensions for known file type
Hide protected operating system file
توجه داشته باشيد بعد از اين كه اين كار رو كرديم پنجره ي اخطاري باز مي شود كه بايد جواب yes را انتخاب كنيم
نكته:
وقتي كامپيوتر ويروسي است از زدن كليد enter ويا دابل كليك كردن اجتناب كنيد. مثلا براي باز كردن پنجره my computer رويش راست كليك كرده open را بزنيد.

اگر كامپيوتر تازه ويروسي شده باشد بعد از اين كار فايل هاي ويروسي كه كمرنگ تر از فايل هاي ديگر خواهد بود ظاهر مي شود كه با گرفتن shift+delet آنها را پاك مي كنيم.
نكته:مراقب باشيد تا فايل هاي اصلي كامپيوتر را اشتباها پاك نكنيد.


پيشنهاد مي كنم حتما براي كامپيوتر خود يك Restore point بسازيد كه اگر احيانا ويروسي شد به راحتي با System Restore ويروس از بين برور.

 

محمدامين رئيسي نيا بازدید : 184 جمعه 31 شهریور 1391 نظرات (0)

هنگام کپی فایلها بر روی انواع مختلف حافظه های جانبی از جمله کول دیسک ها و هاردهای اکسترنال ، چقدر منتظر پایان عملیات می‌مانید ؟

به نظر شما آیا برای بالا بردن سرعت انتقال فایلها بر روی USB راهی وجود دارد ؟

در این مطلب به معرفی یک ترفند خواهیم پرداخت که با استفاده از آن قادرید در ویندوز۷ و ویندوز سرور ۲۰۰۸ سرعت انتقال فایلها را بر روی انواع مختلف حافظه های جانبی به صورت فوق العاده و شگفت انگیز افزایش دهید!

 

محمدامين رئيسي نيا بازدید : 166 جمعه 31 شهریور 1391 نظرات (0)

هکر ها و افراد یا گروه هایی که به سوء استفاده از کاربران و اطلاعات کامپیوتر های شخصی می پردازند،  بسیارند و از این نظر؛ راه کار های مختلفی را برای دزدیدن اطلاعات کاربران در پیش می گیرند. در این مقاله قصد داریم فهرستی از خطرناک ترین کارهای آنلاین را به شما معرفی کنیم تا با پرهیز از آنها، نگهبان بهتری برای خود و اطلاعات تان باشید.

استفاده از گزینه Keep me signed in در کامپیوتر های عمومی
- اگر از کامپیوتر شخصی و یا لپ تاپ خود استفاده می کنید، استفاده از این گزینه اشکالی ندارد اما مواظب باشید که هیچ گاه آن را بر روی کامپیوترهای دیگران و یا کامپیوترهای عمومی تیک نزنید.
- در کامپیوتر های اداری نیز مراقب این گزینه باشید. اگر چه به نظر، آن کامپیوتر در اختیار خودتان است، اما وقتی کنار میز کار تان نیستید، دیگران به سادگی می توانند به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کنند یا مثلا تمام ایمیل های تان را برای خودشان Forward نمایند.

- اگر در یک کامپیوتر عمومی به اکانت های گوگل، آمازون، ای بی و ... خود وارد شدید؛ مراقب باشید که قبل از اتمام کار حتما از آنها خارج (Sign Out)  شوید.



‏- History مرورگر مورد استفاده را پس از اتمام کار پاک نمایید، تا دیگران متوجه فعالیت های شما نگردند. این یک گام مهم در حفاظت از اطلاعات شخصی است! این کار را می توانید از منوی tools مرورگر انجام دهید، که شرح کار با مرورگر های اینترنت اکسپلورر و فایر فاکس به این صورت است:

محمدامين رئيسي نيا بازدید : 144 جمعه 31 شهریور 1391 نظرات (0)

ساختار شبکه های کامپیوتری

الگوی هندسی استفاده شده جهت اتصال کامپیوترها، توپولوژی نامیده می شود. توپولوژی انتخاب شده برای پیاده سازی شبکه ها، عاملی مهم در جهت کشف و برطرف نمودن خطا در شبکه خواهد بود. انتخاب یک توپولوژی خاص نمی تواند بدون ارتباط با محیط انتقال و روش های استفاده از خط مطرح گردد. نوع توپولوژی انتخابی جهت اتصال کامپیوترها به یکدیگر، مستقیما بر نوع محیط انتقال و روش های استفاده از خط تاثیر می گذارد. با توجه به تاثیر مستقیم توپولوژی انتخابی در نوع کابل کشی و هزینه های مربوط به آن، باید با دقت و تامل به انتخاب توپولوژی یک شبکه همت گماشت. عوامل مختلفی جهت انتخاب یک توپولوژی بهینه مطرح می شود. مهمترین این عوامل بشرح ذیل است:

محمدامين رئيسي نيا بازدید : 186 جمعه 31 شهریور 1391 نظرات (0)

۱۰ کاری‌که هنگام بوت نشدن ویندوز باید انجام داد

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی صبح اول وقت کامپیوترتان را روشن می‌کنید، می‌بینید ویندوزتان بوت‌ نمی‌شود. در این زمان احساسی که به آدم دست می‌اید شبیه زمانی است که آدم اشتباهی سوار اتوبوس شده باشد و بعد از رسیدن به مقصد متوجه قضیه شده باشد! (تصورش را بکنید!) در این هنگام بهتر است که ابتدا کمی کنترل خود را حفظ کنید و بعد ببینید که چه‌کاری باید بکنید. در زیر به بررسی ۱۰ کاری که می‌توان انجام داد می‌پردازیم، امیدوارم که مفید باشد.

۱/ استفاده از دیسک استارت‌اپ ویندوز(Windows Startup Disk):

اولین کاری که باید در این هنگام انجام می‌دهید ساختن استارت آپ دیسک است. ممکن است بالا نیامدن وبندوز به خاطر اشکال در یک سری فایل‌ها باشد که در ادامه ذکر خواهد شد، برای این کار شما باید یک‌ دیسک برای استارت آپ کردن ویندوزتان درست کنید. برای این کار شما باید سه فایل زیر را در درایو ویندوزتان پیدا کنی.

* boot.ini
* NTLDR
* Ntdetect.com


1

به ادامه مطلب بروید

محمدامين رئيسي نيا بازدید : 167 جمعه 31 شهریور 1391 نظرات (0)

آشنایی با خطای سخت افزاری سیستم از طریق بوق آن

همانطور که ميدانيد يکي از اصلي ترين عمليات کامپيوتر در هنگام روشن شدن عمليات POST يا Power On Self Test ميباشد. که تمامي نرم افزارها و قطعات سخت افزاري لازم براي بوت سيستم را تست کرده و آماده به کار ميکند و در واقع کامپيوتر شما بعد از فشردن کليد Pwoer توسط شما، در ابتدا تمامي فرمانها را از بايوس کامپيوتر دريافت مي کند. از اينرو بايوس وظيفه دارد که مشکلات سخت افزاري را به شما گوشزد کند. همه بايوس ها در هنگام درست بوت شدن سيستم يک بوق کوتاه در شروع کارد ميزنند که اين بوق به معني درست و کامل کار کردن تمامي نرمافزارها و سخت افزارهاي اصلي سيستم است، اما گاهي نيز اتفاق مي افتد که يک يا چندي از برنامه ها يا قطعات معيوب شده يا به عللي از انجام وظيفه باز مي مانند، اينجاست که بايوس با تنها راه ارتباطي مستقيم با کاربر ( بوق ) شما را آگاه مي سازد. اما تا وقتي که از مفهوم بوقهاي بايوس اطلاع نداشته باشيد تشخيص اينکه کدام يک از قطعات وظيفه خود را به خوبي انجام نميدهد، تقريبا غير ممکن است. ورفع اشکال را با سختي و مشقت بسيار همراه ميکند. در ادامه بوقهاي اصلي دو شرکت بزرگ توليد کننده تراشه بايوس (AWARD و AMIBIOS) را شرح داده ايم.

 

ادامه مطلب رو دنیال کنید

محمدامين رئيسي نيا بازدید : 201 جمعه 31 شهریور 1391 نظرات (0)

اگر لپ‌تاپ‌ خیس شد چه کنیم ؟

laptop-vs-waterبرای كاربران لپ‌تاپ جلوگیری از اتفاقاتی مانند برگشتن ظرف آب، چای یا سایر مایعات روی لپ‌تاپ تقریبا سخت است، زیرا لپ‌تاپ‌ها به دلیل خاصیت حمل و نقل آسانی كه دارند بیشتر در معرض این اتفاق یا آسیب‌های محیطی قرار می‌گیرند.
پس اگر بر حسب اتفاق یك فنجان چای یا لیوانی نوشیدنی روی لپ‌تاپ شما ریخت به نكات زیر توجه كنید.
1 - بلافاصله سیم لپ‌تاپ را از برق کشیده و باتری آن ‌را خارج کنید.
2 - تمامی کابل‌ها و اتصالات را از لپ‌تاپ جدا كنید. سپس لپ‌تاپ را سر و ته کنید و آنقدر به این حالت نگهدارید تا همه مایعی که داخل آن شده، خارج شود.
3 -مراقب باشید که مایعات به ال‌سی‌دی نرسد و هیچ تماسی با صفحه نمایش لپ‌تاپ پیدا نکند. به هر حال اگر مایعی را روی صفحه نمایش دیدید بدون فوت وقت آن ‌را با یک حوله خشک کنید.
4 - بسته به ابزارهایی که در اختیار دارید و مهارت‌های فنی که از قبل آموخته‌اید، سعی کنید تا جایی كه امكان دارد، تمام قطعات آن ‌را از هم جدا کنید. پیچ‌های تمام قطعات خارجی را باز کنید و پوسته پلاستیکی آن ‌را برداشته تا به مدار ‌الکترونیکی داخل آن دسترسی پیدا کنید. شاید بتوانید پا را از این هم فراتر گذاشته، همه قطعات آن‌را از هم جدا کرده و آنها را درست و حسابی خشک کنید.
5 - هنگام انجام این كارها، تا جایی پیش بروید که به اشکال برنخورید و به زحمت و دردسر نیافتید. می‌توانید پس از این به نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌های مجاز لپ‌تاپ مراجعه کنید، اما مطمئن باشید، همان اقدامات اولیه شما نیز به اندازه کافی در نجات لپ‌تاپ‌تان مؤثر بوده است.
6 - توجه داشته باشید که عمل شستشوی بردهای الکترونیکی داخلی لپ‌تاپ به‌وسیله مایعات و اسپری‌های مخصوص مدارهای الکترونیکی را فراموش نکنید. این کار در مورد آب آسانتر بوده و در مورد نوشیدنی‌های دیگر که خاصیت رسانایی بیشتری دارند و دارای جرم و حالت چسبندگی هستند، به‌مراتب مشکل‌تر است. در این موارد، حتما یک دستکش لاستیکی دست‌تان كنید و یک حوله را کاملا آغشته به مایعات تمیزکننده مدار الکترونیکی کرده و همه قطعات و بردهای داخلی را به این وسیله تمیز کنید.
7 - لپ‌تاپ را به حالت پشت و رو قرار داده و برای چند روز در یک اتاق گرم و خشک رها کنید. هر چه این زمان طولانی‌تر باشد برای قطعات لپ‌تاپ بهتر است. از به‌کار بردن سشوار برای تسریع در امر خشک شدن اجتناب کنید.
8 - در این مرحله؛ قطعات خشک شده لپ‌تاپ را سر هم کنید و پیچ‌های آن‌را ببندید. اگر لپ‌تاپ‌تان روشن نشد به احتمال قوی دیسک سخت آن هنوز کار می‌کند. آن‌را خارج کرده و به یک رایانه دیگر متصل کرده و دیتای درون آن‌را بازیافت کنید.
محمدامين رئيسي نيا بازدید : 153 جمعه 31 شهریور 1391 نظرات (0)

10 روش سريع براي رفع مشکلات رايانه

 

- شبکه Wi-Fi شما به شدت کند است؟
اگر دليل اين کندي قطع شبکه نباشد، احتمالا تداخلي ايجاد شده است. ابتدا جاي روتر (router يا همان مودم) را تغيير دهيد تا آنرا از معرض موارد مشکل زايي چون امواج مايکرو ويو يا تلفن بي سيم دور کنيد. شايد شما از يک کانال شلوغ استفاده مي کنيد؟ کانال را از طريق صفحه configuration روتر تغيير دهيد، بخش Channel را پيدا کنيد و ?، ? يا ?? را امتحان کنيد.
- کيفيت صفحه نمايش يا display بسيار بد است؟
با کليک راست بر روي desktop، تنظيم صفحه نمايش را بررسي کنيد، در ويندوز XP به بخش Properties و در ويندوز ويستا به Personalize برويد و از آنجا Settings را انتخاب کنيد. اگر نمي توانيد رزولوشن يا کيفيت رنگ را افزايش دهيد، دکمه Advanced, Adapter را انتخاب کنيد. اگر اداپتور VGA استاندارد يا هر اداپتور ديگر در آنجا فهرست شده بود، يک درايور مخصوص به نوع PC را دانلود کنيد.
اگر اداپتور موجود بود، يک نسخه از درايور قبل از آن را امتحان کنيد. در ويندوز XP به ترتيب بر روي Properties, Driver, Roll Back Driver کليک کنيد در ويستا Personalization Control Panel را باز کرده و به ترتيب بر Display Settings, Advanced Settings, Properties کليک کرده و در نهايت Driver, Roll Back Driver را انتخاب کنيد.
- چاپگر شما مطالب بي ربطي را چاپ مي کند؟
اين احتمال وجود دارد که يک دستور چاپ کنسل شده به خوبي از حافظه چاپگر پاک نشده باشد، چاپگر را چند دقيقه خاموش و مجددا روشن کنيد. در اين بين اين کار را انجام دهيد: بر روي منوي Start در ويندوز XP به سراغ Printers and Faxes و در ويستا به Printers برويد و تمام دستورات چاپ را پاک کنيد. اگر مشکل ادامه پيدا کرد، درايور چاپگر را مجددا نصب کنيد.
- چاپگر از پيش تعيين شده يا default ديگر عمل نمي کند؟
بعضي از برنامه هاي کاربردي مانند OneNote مايکروسافت، به عنوان انتخاب خروجي خود نوعي ابزارهاي مانند چاپگر را نصب مي کنند و بعضي از آنها اين چاپگر مجازي را به عنوان چاپگر اصلي تعيين مي کنند. براي حل اين مشکل به منوي Start رفته، گزينه Run را انتخاب کنيد و در آن عبارت control printers را تايپ کرده، دکمه Enter را بزنيد. چاپگر مورد نظر خود را با کليک راست انتخاب نموده و گزينه Set as Default Printer را انتخاب کنيد.
- شما هر روز با پيامهاي مکرر error در زمينه مشکلات حافظه مواجه مي شويد؟
براي بررسي اينکه آيا RAM واقعا مشکل دارد يا خير، برنامه رايگان MemTest را دانلود کرده و آنرا بر روي ديسک بوت قرار داده سپس تستهاي موجود در آنرا انجام دهيد.
- کامپيوتر شما به شدت آهسته آغاز به کار مي کند؟
در منوي Start، گزينه Run را انتخاب کرده و در آن عبارت msconfig را تايپ کنيد. سپس بر روي Startup کليک کرده و تمام برنامه هاي کاربردي که بر روي روي آن بالا مي آيند را بررسي کنيد. هر يک از مواردي را که در زمان روشن شدن و بالا آمدن وبندوز نمي خواهيد، حذف کنيد. اما هر بار تنها يکي از برنامه ها را حذف کنيد زيرا در اين ميان برنامه هايي وجود دارند که براي راه افتادن سيستم لازم هستند.
- فايلهاي ويدئويي بدون صدا يا تصوير پخش مي شوند؟
به احتمال زياد رمزگذار يا codec دستگاه شما تاريخ گذشته است. بهترين راه به روز رساني کامل آن است که از طريق برنامه هايي چون ACE Mega CodecS و K-Lite Codec انجام پذير است.
- يکي از کليدهاي صفحه کليدتان شکسته است؟
اگر بخشي از کليد شکسته است، آن را با يک کليد بدون استفاده مانند کليد Insert عوض کنيد. کليدهاي لپ تاپ براي جايگزين شدن يا تعويض روشهاي مختلفي دارند که معمولا در وب سايتهاي آنها وجود دارد.
- شما يکي از پينهاي ورودي port يا کابل را کج کرده ايد؟
معمولا استفاده از انبردست، وضعيت را بدتر مي کند، براي اين کار بهترين وسيله يک مداد اتود با اندازه مغزي بزرگ است که معمولا به انواع اين پينها ميخورد.کافي است پين را در محل قرار گيري مغزي مداد قرار دهيد و آنرا صاف کنيد.
محمدامين رئيسي نيا بازدید : 336 جمعه 31 شهریور 1391 نظرات (0)

چگونه پیکسل‌های سوخته یک LCD را احیا کنیم؟

burnt fixصفحات نمایش LCD متشکل از میلیون‌ها پیکسل هستند که هر پیکسل از سه پیکسل پایه (Subpixel) تشکیل شده است: قرمز، آبی و سبز. وقتی که هر3 پیکسل با هم روشن هستند پیکسل سفید به‌نظر می‌رسد. ما در اینجا قصد داریم روش احیای پیکسل‌های سوخته را طی مراحل زیر برای شما شرح دهیم.
1- ابتدا باید تشخیص دهید که پیکسل سوخته کاملا مرده یا قابل احیا شدن است؟ اگر به‌صورت نقطه‌ای کاملا سیاه ظاهر شود، احتمالا غیرقابل بازیابی است. پس از خرید LCD تصویر ثابتی را به‌نمایش بگذارید اگر بیش از یک نقطه همواره روشن (قرمز یا سبز یا آبی یا سفید)، در صفحه LCD مشاهده کردید، نسبت به تعویض صفحه نمایش اقدام کنید. در صورتی‌که تعویض آن مقدور نباشد، این امکان که بتوانید پیکسل سوخته را دوباره فعال کرده و به‌کار وادارید، بسیار زیاد است.
2- با استفاده از هوای فشرده و کیت و دستمال‌های ضد خش مخصوص، صفحه نمایش خود را کاملا تمیز کنید.
3- حالا در منوی Start –» Control Panel -»Display  با کلیک روی برگهSetting ، تفکیک‌پذیری LCD را (طبق دستورات موجود در دفترچه راهنمای همراه آن) روی حالت رزولوشن عادی (تفکیک پذیری محلی) تنظیم کنید.
4- برنامه‌های UDPixel و Net Framework . را از آدرس‌های زیر دانلود و نصب کنید:
http://udpix.free.fr و http://find.pcworld.com/63486
5- در برنامه یودی‌پیکسل گزینه Run cycle را به 4ثانیه افزایش داده، روی آن کلیک کنید. رنگ‌های قرمز، سبز، آبی، مشکی، سفید و زرد در یک چرخه بر LCD ظاهر می‌شوند. پیکسل‌های سوخته به‌صورت نقاطی ثابت بر هر یک از رنگ‌های چرخه رنگ قابل تشخیص هستند.

6- اگر چند پیکسل سوخته داشتید، به ازای هر کدام، عدد پنجره چرخه رنگ برنامه را یک عدد افزایش دهید. با کلیک روی Start یک پنجره 5 در 5 پیکسلی دور پیکسل سوخته ظاهر می‌شود. 15 تا 20دقیقه صبر کنید و Reset را فشار داده و دوباره چرخه رنگ را آغاز کنید تا ببینید پیکسل سوخته پاک شده است یا خیر؟
7- اگر نشد، دوباره برنامه را اجرا و پیکسل سوخته را پیدا کنید. حال یک قلم مخصوص PDA بردارید و یک دستمال ضدخش دور نوک آن پیچیده و نوک قلم را با دقت زیاد روی پیکسل سوخته گذاشته، ثابت نگهدارید و LCD را خاموش کنید. در این مرحله با نوک قلم به آهستگی روی آن نقطه فشار مستقیم آورده و 5 تا 10 ثانیه نگهدارید. سپس صفحه نمایش را دوباره روشن و پیکسل را چک کنید.
8- اگر پیکسل سوخته درست نشد، مراحل 5 تا 7 را تکرار کنید و در صورتی که نتیجه بخش نبود، ته گرد پلاستیکی یک ماژیک را در دستمال ضدخش پیچیده و چند بار آهسته روی ناحیه دارای پیکسل سوخته فشار داده و بردارید. اگر خوش شانس باشید، بالاخره یکی از این ترفندها کارساز می‌شود!

 

محمدامين رئيسي نيا بازدید : 234 جمعه 31 شهریور 1391 نظرات (0)

بازگردانی سریع نرم افزار های نصب شده روی ویندوز، پس از تعویض ویندوز

یا شما هم از آن دسته افرادی هستید که از تعویض ویندوز، به خاطرنصب دوباره نرم افزارها و درایور ها و … واهمه دارید و به همین دلیل سالی به دوازده ماه  ویندوز سیستم رو عوض میکنین؟ اگه جواب شما مثبت است این ترفند واقعا به کار شما می آید. در این ترفند شما را با یکی از امکانات عالی ویندوز که کمتر کسی از آن اطلاع دارد آشنا می سازیم. در ویندوز Xp و Vista قابلیتی بسیار جالب وجود دارد که شما توسط آن می توانید از تمامی برنامه های نصب شده خود پشتیبان تهیه کنید تا در دفعات بعدی نصب ویندوز نیازی به نصب دوباره آنها نداشته باشید! این پشتیبان شامل کلیه برنامه های نصب شده ، تنظیمات ویندوز ، فونت های نصب شده ، پوشه ی اسناد و … می باشد.

برای انجام این کار باید قبل از نصب ویندوز جدید از اطلاعات خود در ویندوز خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.نحوه تهیه نسخه پشتیبان بدین صورت است:

در ویندوز Xp به این مسیر بروید :

Start > All Programs > Accessories > System Tools > Files and Settings Transfer Wizard

و در ویندوز vista به مسیر زیر بروید :

Start > All Programs > Accessories > System Tools > Windows Easy Transfer
 

پس از ورود به مسیر بالا بر روی گزینه Next کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.در این مرحله 2 گزینهNew Computer  و Old Computer وجود دارد.جهت ایجاد پشتیبان از برنامه ها گزینه Old Computer و برای بازگرداندن اطلاعات از گزینه New Computer استفاده میشود.
ایجاد نسخه پشتیبان

پس ابتدا گزینه Old Computer را انتخاب کنید و بر روی Next کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.در این مرحله نیز شما باید محلی را  برای ذخیره پشتیان انتخاب کنید.  در این حالت می توانید ابتدا بر روی هارد خود پشتیبان را ذخیره کرده و بعدا آن بر روی CD یا DVD منتقل کنید. منتظر بمانید تا از فایل های شما نسخه پستیبان تهیه شود.

تذکر : اگر برنامه های زیادی را نصب کرده باشید تهیه نسخه پشتیبان مقداری طول خواهد کشید. منتظر بمانید تا این مرحله تمام شود. بعد از اتمام این مرحله ویندوز خود را با خیال راحت عوض کنید.
 
بازگردانی نسخه پشتیبان

حال نوبت بازگردان اطلاعاتی است که در مرحله قبل تهیه کردیم. بعد از اتمام نصب ویندوز و ورود به محیط ویندوز دوباره Files and Settings Transfer Wizard را اجرا کنید و این بار گزینهNew Computer را انتخاب کنید و بر روی Next کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.در این مرحله گزینه آخر را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید تا وارد مرحله نهایی شوید.در این مرحله نیز شما باید مسیری را که نسخه پشتیبان را در آن ذخیره کرده اید انتخاب کنید و بعد از انتخاب بر روی Next کلیک کنید و منتظر شوید تا عملیات بارگزاری به اتمام برسد.بعد از اتمام بارگزاری تمامی برنامه ها و تنظیمات قبلی ویندوز در ویندوز جدید پدیدار خواهند شد.لازم به ذکر است که برای پشتیبان گیری از ویندوز برنامه های قدرتمندی چون norton ghost و Acronis true image نیز وجود دارند ولی خوب ، دانستن این گونه ترفند ها نیز خالی از لطف نیست.
محمدامين رئيسي نيا بازدید : 191 پنجشنبه 30 شهریور 1391 نظرات (0)

خطاي مرورگر 503 Service unavailable Error Resolution


اين پيغام خطا معمولا توسط وب سايت هاي بزرگ تغيير مي يابد اما بطور معمول به يكي از شكل هاي زير قابل مشاهده است:


503: Service Unavailable"
503: Service Temporarily Unavailable
HTTP Error 503 - Service Unavailable

بوجود آمدن اين خطا به اين دليل است كه سرور وب درآن زمان بازخواني صفحه وب در دسترس نمي باشد. اين خطا معمولا به دليل OverLoad شدن موقت سرور و يا عمليات نگهداري بر روي سرور اتفاق مي افتد.


راه حل :
هرچند بروز اين مشكل به كامپيوتر كاربر مربوط نمي شود اما كار بر مي تواند موارد زير را در مواجهه با اين مشكل انجام دهد.
1-    صفحه وب خود را توسط فشردن كليد F5 و يا دكمه Refresh/Reload بازفراخواني كنيد. خيلي وقت ها يك ارتباط كم سرعت اينترنتي سبب بروز اين خطا مي شود كه با Refresh كردن صفحه مشكل برطرف مي شود.
نكته : اگر اين پيغام خطا هنگامي كه در حال خريد اينترنتي هستيد اتفاق افتاد اين را نيز در نظر داشته باشيد كه دوبار كليك بر روي تاييد خريد امكان ايجاد چند سفارش خريد و در نتيجه شارژ دو برابر را خواهد داد لذا بيشتر اينگونه وب سايت ها براي جلوگيري از خطاي تعدد سفارش اتفاقي اين پيغام را توليد مي كنند.
2-    كمي زمان داده و دوباره صفحه را بازخواني كنيد. اين پيغام گاهي به دليل وجود ترافيك بالا بر روي سرور بوجود مي آيد. هرچقدر بازديد كنندگان سايت بيشتر بازديد از صفحه را تمام كنند شانس دسترسي كاربر بيشتر خواهد شد.
3-    در صورتي كه براي دسترسي به صفحه مورد نظرتان عجله داريد لذا با مدير سايت تماس حاصل نموده و مورد را پيگيري كنيد.

محمدامين رئيسي نيا بازدید : 183 پنجشنبه 30 شهریور 1391 نظرات (0)

خطاي 502 Bad Gateway Error Resolution


اين پيغام خطا معمولا توسط وب سايت هاي بزرگ تغيير مي يابد اما بطور معمول به يكي از شكل هاي زير قابل مشاهده است:


502: Bad Gateway
502 – Service Temporarily Overloaded"
HTTP Error 502 - Bad Gateway
دليل بوجود آمدن اين خطا به اين دليل است كه يكي از سرورهاي وب هنگام لود كردن صفحه و يا پاسخ به درخواست ديگري  پاسخ اشتباهي را از سرور ديگر دريافت كرده است.
راه حل :
بوجود آمدن اين خطا در بيشتر اوقات به دليل مشكلات در شبكه ارتباطي سرورها بر روي اينترنت بوجود مي آيد و اين بدان معنا است كه خطا بر روي كامپيوتر شخصي يا ارتباط اينترنتي كامپيوتر ايجاد نشده است هرچند خطا مربوط به سرورها است اما گاهي انجام موارد زير مشكل را حل مي كند:
1-    صفحه وب خود را توسط فشردن كليد F5 و يا دكمه Refresh/Reload بازفراخواني كنيد. خيلي وقت ها يك ارتباط كم سرعت اينترنتي سبب بروز اين خطا مي شود كه با Refresh كردن صفحه مشكل برطرف مي شود.
2-    به دليل اينكه اين خطا ، خطايي مربوط به سرورها است لذا اين خطا بر روي هريك از كامپيوترهايي كه در تلاش هستند به آن صفحه دسترسي داشته باشند ايجاد خواهد شد لذا اين شانس وجود دارد كه اين خطا به مدير سايت قبلا اعلام شده و مورد تحت بررسي باشد لذا مي تواند بعد از مدتي صفحه مورد نظرتان را بازخواني كنيد.
3-    در صورتي كه براي دسترسي به صفحه مورد نظرتان عجله داريد لذا با مدير سايت تماس حاصل نموده و مورد را پيگيري كنيد.
محمدامين رئيسي نيا بازدید : 162 پنجشنبه 30 شهریور 1391 نظرات (0)

خطاي 500 Internal Server Error Resolution


اين پيغام خطا معمولا توسط وب سايت هاي بزرگ تغيير مي يابد اما بطور معمول به يكي از شكل هاي زير قابل مشاهده است:

500: Internal Server Error
HTTP Error 500 - Internal Server Error
500 Error


دليل عمده بوجود آمدن اين خطا در بيشتر اوقات سرور وب مي باشد اما اين خطا به جزئيات نمي پردازد.



راه حل :

اين خطارا مي توان از جمله خطاهايي ناميد كه به دليل بوجود آمدن مشكل در ناحيه سرور وب ايجاد شده است. يعني اينكه مشكل بر روي كامپيوتر يا مرورگر نيست و دليل بوجود آمدن آن را بايد بر روي سرور وب جستجو كرد. هرچند يك كاربر معمولي نمي تواند كار چنداني بر روي سرور انجام دهد اما كارهاي زير قابل انجام هستند:

1- صفحه وب خود را توسط فشردن كليد F5 و يا دكمه Refresh/Reload بازفراخواني كنيد. خيلي وقت ها يك ارتباط كم سرعت اينترنتي سبب بروز اين خطا مي شود كه با Refresh كردن صفحه مشكل برطرف مي شود.



نكته : اگر اين پيغام خطا هنگامي كه در حال خريد اينترنتي هستيد اتفاق افتاد اين را نيز در نظر داشته باشيد كه دوبار كليك بر روي تاييد خريد امكان ايجاد چند سفارش خريد و در نتيجه شارژ دو برابر را خواهد داد لذا بيشتر اينگونه وب سايت ها براي جلوگيري از خطاي تعدد سفارش اتفاقي اين پيغام را توليد مي كنند.


2- كمي زمان داده و يك مدت بعد وب سايت مورد نظر خود را بازخواني كنيد. اين خطا گاهي در هنگام خروج از صفحه خريد آنلاين كالا بوجود مي آيد و ادامه خريد آنلاين را مختل مي كند.

3- اگر عجله داشته و نمي توانيد كمي صبر كنيد با مدير وب سايت تماس گرفته و مراتب را اطلاع دهيد.




محمدامين رئيسي نيا بازدید : 144 پنجشنبه 30 شهریور 1391 نظرات (0)

مخصوص اعضای سایت

 

وب سرويس چيست ؟
کساني که با صنعت
IT آشنايي دارند حتما ً نام وب سرويس را شنيده اند . براي مثال ، بيش از 66 درصد کساني که در نظر سنجي مجله InfoWorld شرکت کرده بودند بر اين توافق داشتند که وب سرويس ها مدل تجاري بعدي اينترنت خواهند بود . به علاوه گروه گارتنر پيش بيني کرده است که وب سرويس ها کارآيي پروژه هاي IT را تا 30 در صد بالا مي برد . اما وب سرويس چيست و چگونه شکل تجارت را در اينترنت تغيير خواهد داد ؟

برای دانلود به ادامه مطلب بروید

محمدامين رئيسي نيا بازدید : 175 دوشنبه 27 شهریور 1391 نظرات (0)

شرکت مایکروسافت که با ارایه دو محصول جدید Windows 7 و Windows Server 2008 تلاش فراوانی داشت تا سرانجام به همه شایعاتی که در خصوص امنیت ویندوزهایش مطرح می شود، پایان دهد، هیچگاه تصور نمی کرد که تنها با گذشت چند ماه از ارایه آخرین دستاوردهایش، مثل همیشه با مشکلات امنیتی متعددی دست به گریبان باشد.
رخنه ها و مسایل امنیتی، انگار بخشی جدایی ناپذیر از محصولات این شرکت شده اند و همچون غولی شکست ناپذیر، در برابر عظمت آن قد برافراشته اند. برای اثبات این ادعا، کافی است که مراحل زیر را اجرا کرده و فقط در چند مرحله، با گذشتن از کلمه عبور ویندوز، حتی به بازیابی دوباره آن اقدام نمایید:


ابتدا DVD ویندوز ۷ را در داخل درایو کامپیوتر قرار داده و با restart نمودن سیستم، آن را از روی DVD راه اندازی کنید. پس از بالا آمدن صفحه نصب ویندوز، دکمه Next را زده و در پنجره بعدی، گزینه Repair your computer را انتخاب نمایید.

محمدامين رئيسي نيا بازدید : 155 دوشنبه 27 شهریور 1391 نظرات (0)

بعد از چند ماه وقفه در فعالیت کار کتابخانه که با مشکلات زیادی روبرو بودیم و کمبود وقت و ترک کردن بعضی از دوستان از تیم گویاآی تی و همچنین بد قولی‌های انجام شده توسط برخی دوستان امروز موفق شدیم از ده کتاب در حال انجام کتاب امنیت گوگل را که توسط تیم خود گوگل نوشته شده و به زبان انگلیسی در سایت گوگل منتشر شده است برای شما آماده کنیم امید است رضایت شما کاربران را جلب کرده باشیم .

اما در این کتاب شما

مطمئنا با مطالعه این کتاب به درک عمیق تر و متفاوتی نسبت به قبل از امنیت دست پیدا خواهید کرد و دید وسیع تری از آن خواهید داشت.گوگل،می داند چه بنویسد تا با ذهن ما و شما سازگار باشد به همین دلیل فکر می کنم کتاب پیش رو،متفاوت ترین کتاب امنیتی خواهد بود که تا به حال مطالعه کرده اید!در پایان از شما عزیزان و صاحب نظران درخواست می کنم تا بعد از مطالعه این کتاب،نسبت به ارسال بازخورد ها،انتقادات و پیشنهادات سازنده خود دریغ نفرمایید و این بنده را در جهت بهبود کیفیت کتاب ها یاری کنید.

 

ادامه مطلب سایت رو بخونید

محمدامين رئيسي نيا بازدید : 148 دوشنبه 27 شهریور 1391 نظرات (0)

L1259009467143 معانی و شماره خطاهای مودم کامپیوتر

۶۰۰ اگر سیستم در حال شماره گیری باشد و دوباره شماره گیری نمایید این خطا نمایش داده می شود .

۶۰۱ . راه انداز Port بی اعتبار می باشد .

۶۰۲ . Port هم اکنون باز می باشد برای بسته شدن آن باید کامپیوتر را مجددا راه اندازی نمود.
۶۰۳ . بافر شماره گیری بیش از حد کوچک است .

۶۰۴ . اطلاعات نادرستی مشخص شده است .

۶۰۵ . نمی تواند اطلاعات Port را تعیین کند .

۶۰۶ . Port شناسایی نمی شود .

۶۰۷ . ثبت وقایع مربوط به مودم بی اعتبار می باشد .

۶۰۸ . راه انداز مودم نصب نشده است .

۶۰۹ . نوع راه انداز مودم شناسایی نشده است .

۶۱۰ . بافر ندارد .

بقیه مطالب در ادامه مطلب

محمدامين رئيسي نيا بازدید : 156 دوشنبه 27 شهریور 1391 نظرات (0)

به گزارش زیرمیزی،ویروس DNS Changer که این روزها یکبار دیگر در خبرها مطرح شده است، حدود ۵ سال قبل برای اولین بار مشاهده و شناسایی گردید. نویسندگان و گردانندگان این ویروس توانسته بودند که یک شبکه مخربی از کامپیوترهای آلوده به این ویروس ایجاد کنند…

 

 

بنابر گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی شبکه‌گستر، سال گذشته، پلیس FBI آمریکا گردانندگان این ویروس را دستگیر کرد و اختیار سرورهای مرتبط با ویروس DNS Changer را در اختیار گرفت. مدتی قبل نیز، پلیس FBI مسئولیت نگهداری این سرورها را به یک موسسه غیرانتفاعی به نام Internet System Consortium واگذار کرد. اکنون طبق دستور محاکم قضایی آمریکا، این سرورها در روز دوشنبه ۱۹ تیرماه برچیده خواهند شد و نزدیک به ۳۰۰ هزار کامپیوتر در جهان که همچنان به ویروس DNS Changer آلوده هستند، قادر به دسترسی و استفاده از اینترنت نخواهند بود.

ویروس DNS Changer قادر بود که درخواست های اینترنتی کاربر آلوده را از طریق یک تعداد سرور به سایت های جعلی و مخرب هدایت کند. اینکار از طریق سوء استفاده از سرویس DNS صورت می گرفت. با تغییر آدرس سرور DNS مورد استفاده کامپیوتر، درخواست های ارسالی از آن کامپیوتر بجای هدایت به سرورهای DNS واقعی و معتبر در اینترنت، به یکی از سرورهای تحت کنترل افراد خلافکار فرستاده می شد. طبق تنظیمات صورت گرفته توسط این افراد مجرم بر روی این سرورهای DNS جعلی، کاربر به سایت های مورد نظر این افراد هدایت شده و در این سایت ها انواع بدافزارها و دیگر برنامه های مخربی و مزاحم بر روی کامپیوتر قربانی نصب و اجرا می گردید و یا اقدام به جمع آوری اطلاعات شخصی کاربر از روی کامپیوتر آلوده می شد.

طی چند ماه گذشته، پلیس FBI و مسئولان موسسه غیرانتفاعی فوق با ارسال پیام هایی به کاربران آلوده، سعی در اطلاع رسانی و هشدار به آنان را داشته اند. همچنین سایت های پرطرفدار مانند Google و Facebook در صورت تشخیص آلودگی بر روی کامپیوتر کاربران، هشدارهایی را بر روی صفحه نشان می دهند.

بعلاوه برای اطمینان از اینکه کامپیوتر شما آلوده به ویروس DNS Changer نیست، می توانید به سایت http://www.dns-ok.us مراجعه کنید. در صورتیکه در این سایت، تصویر زیر به رنگ سبز دیده می‌شود، کامپیوتر شما سالم است. اگر تصویر به رنگ قرمز است، احتمالا کامپیوتر شما آلوده به ویروس DNS Changer شده است.

البته باید توجه داشت که این ویروس می تواند روتر (router) ها را نیز آلوده کند، لذا در صورتیکه درخواست های اینترنتی شما از چنین روترهایی رد شود، با آنکه کامپیوتر شما سالم است، تصویر زیر بعنوان علامت آلودگی، به رنگ قرمز نمایش داده خواهد شد.

کنترل DFS
در صورت آلودگی به ویروس DNS Changer می توانید برای کسب اطلاعات فنی بیشتر به “هشدار ویروس DNS Changer” که در خرداد ماه امسال از سوی شرکت شبکه گستر برای مشترکین خود ارسال شد، مراجعه کنید.

همچنین در سایت DNS Changer Working Group که اختصاصا برای اطلاعZرسانی و مبارزه با این ویروس توسط گروهی از مراکز علمی و شرکتهای امنیتی راه اندازی شده، اطلاعات کامل و ابزارهای شناسایی و پاکسازی متعددی ارائه شده است.
ناگفته نماند که احتمال آلودگی کاربران ایرانی به این ویروس اندک بوده و بیش از یک سوم از ۳۰۰ هزار کامپیوتر آلوده به ویروس DNS Changer در کشور آمریکا هستند. با این حال، در صورت نیاز به راهنمایی و توضیحات بیشر در این زمینه، می توانید با گروه پشتیبانی شبکه گستر (۸۵-۸۱ ۲۴ ۲۰ ۸۸) تماس حاصل نمائید.

محمدامين رئيسي نيا بازدید : 183 دوشنبه 27 شهریور 1391 نظرات (0)

 

این بدافزار اینترنتی پس از اجرای فایل آن بر روی سیستم كاربر، ابتدا خودش را بر روی سیستم كپی می كند و سپس با تغییر دادن كلیدهایی در رجیستری باعث بروز مشكلاتی از جمله باز نشدن ‪  Folder Optionو مخفی نگه داشتن فایل های مخفی می شود. از جمله كارهای دیگر این ویروس این است كه خودش را در ریشه همه درایوها با نام ‪ autoply.exe كپی كرده و در كنار آن فایلی با نام ‪ Autorun.inf ایجاد می كند. این عمل باعث می شود كه هر گاه كاربر بخواهد به هر شكلی وارد هر درایوی شود، فایل مربوط به كرم اجرا گردد. نوع ‪  Autorun ایجاد شده به گونه ای است كه اگر فایل ‪ autoplay.exe كه خود كرم است از روی سیستم پاك شده ولی فایل Autorun.inf باقی بماند، با دوبار كلیك كردن بر روی نام درایو پنجره ‪  Open withنمایش داده می شود و كاربر نمی تواند وارد درایو شود. در این حالت با كلیك راست نمودن بر روی نام درایو و انتخاب گزینه open نیز نمی توان وارد درایو شد. این کرم اینترنتی ایرانی بوده و پس از اجرای فایل ﺁن بر روی سیستم کاربر، ابتدا خودش را بر روی سیستم کپی می نماید. برای آشنایی با 4 روش پاک کردن این ویروس ایرانی در ادامه مطلب با من همراه باشید

محمدامين رئيسي نيا بازدید : 171 دوشنبه 27 شهریور 1391 نظرات (0)

همان طور که متوجه شده اید در این ترفند قصد دارم به معرفی روش دستی پاک کردن یک ویروس بسیار رایج میان کاربرانی که یا از آنتی ویروس استفاده نمی کنند یا آنتی ویروسشان به روز نیست بپردازم. این ویروس اولین بلایی که بر سر کامپیوتر شما می آورد این است که گزینه Show Hidden Files موجود در Folder Option را حذف می کند و شما را از دسترسی به فایلهای Hidden موجود در هاردتان منع می کند ما در این ترفند به معرفی 3 روش برای حذف این ویروس و فعال کردن گزینه Show Hidden Files می پردازم

در ادامه مطلب باما همراه باشید...

محمدامين رئيسي نيا بازدید : 204 دوشنبه 27 شهریور 1391 نظرات (0)
درحالت آرمانی،در سیستم عامل ویندوز7 نباید با پیام های خطا برخورد كنیم،اما در عمل گاه و بی گاه بازهم با مسائلی برخورد می كنیم كه به درمان نیاز دارند. فهرست مسائل متداول ویندوز 7 و راه حل های ما را بررسی كنید تا در صورت برخورد با چنین مسائلی آماده حل كردن آنها باشید.

پاسخ درست به پیام های خطای ویندوز 7پیام خطا
Windows cannot copy files required for installation. The files may be corrupt or missing. Make sure all files required for installation are available، and restart the installation. Error code:0x80070017

ترجمه: چیزی با بخش خواندن فایل های مورد نیاز برای نصب از روی دیسك نصب ویندوز 7 تداخل پیدا می كند.
راه حل: این پیام خطا هم برای دیسك های نصب ویندوز 7 ممكن است رخ بدهد، و هم برای فایل نصب دریافت شده از اینترنت كه بر روی یك دی وی دی ذخیره شده است. چنین خطایی بر روی دی وی دی اصل( اریجینال) نصب ویندوز 7 به ندرت رخ می دهد، اما امكان دارد كه دیسك نصب خراشیده شده باشد. اگر نوشتن تصویر فایل( ISO) نصب بر روی یك دی وی دی در بالاترین سرعت ممكن انجام گرفته باشد باز هم احتمال وقوع این خطا وجود دارد. اگر با چنین خطایی برخورد كردید ابتدا دیسك را از لحاظ خراشیدگی و تمیزی بررسی كنید. اگر تصویر فایل نصب را بر روی دی وی دی نوشته باشید، نوشتن یك دی وی دی دیگر با سرعتی آهسته تر،‌ مثلاً 4X را امتحان كنید.

درباره ما
Profile Pic
سلام شما در این سایت یاد می گیرید که چگونه با یک هکر مبارزه کنید و پیروز شوید . این سایت با این هدف تاسیس شد (( زکات علم نشر آن است )) . این سایت در حال حاضر بزرگترین دیتا بیس ترفند و رجیستری را در اختیار دارد که به مرور بر روی سایت قرار می گیرد . در بعضی موارد از نوشتن منبع خود داری می کنم . شما در این سایت حق کپی مطالب و درج آن در سایت خود را حتی بدون نوشتن منبع هم دارید . برای شلوغ نشدن بیش از حد صفحه سایت توضیح کامل هر پست در ادامه مطلب قرار داده شده است . از این که نظر میدهید ممنون .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما کدام قسمت از سایت رو دوست دارید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 286
  • کل نظرات : 34
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 249
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 1,241
  • باردید دیروز : 1,569
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 4,417
  • بازدید ماه : 12,641
  • بازدید سال : 57,325
  • بازدید کلی : 396,617
  • کدهای اختصاصی
    هواداران در فیس بوک

    برای اطلاع از دریافت جدیدترین نرم افزار ها ومطالب علمی وجدیدترین فناوری های باخبر بشی درفیس بوک به هواداران ما بپیوندید
    مطالب سایت در یوتیوب

    برای دیدن مطالب آموزشی تصویری لطفا مارو در یوتیوب پیدا کنید
    عضویت در گروه جی میل

    اگر دوست داری بهترین نرم افزار ها وفیلم هاوعکس ها ومطالب علمی در ایمیل خود داشته باشید لطفا در گروه جی میل عضو شوید
    عضویت در گروه یاهو


    اگر دوست داری بهترین نرم افزار ها وفیلم هاوعکس ها ومطالب علمی در ایمیل خود داشته باشید لطفا در گروه یا هو عضو شوید